onsdag 16 mars 2011

Klar på riktigt!

Pukor och trumpeter, nu är jag äntligen helt färdig med den sista omarbetningen av mitt romanmanus. Korrläsningen är avklarad, jag har skrivit synopsis och följebrev och redan skickat ut till ett par av mina förlagskontakter. Skönt är bara förnamnet.

Huruvida det är bra eller inte är helt omöjligt att säga medan man håller på. Men det finns åtminstone vissa tecken på att det har blivit betydligt bättre den här gången. Möjligen till och med riktigt bra. Jag hade en bra känsla i magen under hela korrläsningen, och till och med lite rysningar på armarna i vissa partier. Och idag, när jag skrev handlingssammanfattning till de förlag som kräver det kände jag för första gången att jag inte behövde kämpa för att få ihop alla delar av min historia. Både "baksidestext" och själva handlingen bara flöt på. Och det, mina vänner, har det aldrig gjort förut.

Så nu är det bara att hålla alla tummar och tår. Och för den som möjligen undrar över innehållet i min bok  så kommer här en kort sammanfattning:

 
Ingen romantisk feel-good här inte. Det är väl ganska uppenbart .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar