tisdag 20 september 2011

Ett pluppsystem åt fanders

Vän av ordning undrar kanske hur det går med mitt fina pluppsystem jag skrev om för ett tag sen? Jo, fullständigt åt pipsvängen går det. Men på ett bra sätt. Faktiskt.

Ett system fokuserat på kvantitet är jättebra - när man vet vad man ska skriva. I 30 000 ord producerade jag pluppar som en galning eftersom jag visste vad jag skulle skriva. Trodde jag.Sen slog dubierna till med full kraft och jag insåg att jag inte hade den blekaste aning om vad jag pysslade med.

På tre veckor nu har jag därför inte skrivit en endaste liten plupp. Istället har jag tänkt och tänkt och tänkt på min historia och hur jag skulle kunna lösa knutarna som dubierna skoningslöst pekade med sina äckliga fingrar på. Och nu börjar det faktiskt närma sig. I bilen på väg till Västervik i helgen skrev jag stolpar till ett nytt synopsis som mycket möjligt kan fungera, så kanske kan jag snart kan börja skriva pluppar igen. Tills dubierna slår till nästa gång.

Hur dubier ser ut? Jag vet inte riktigt, men kanske som raglefanter. Och hur en raglefant ser ut? Se den här eminenta filmen så får ni veta:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar