torsdag 9 februari 2012

Lokaltidningen Staffanstorp



I brevlådan igår låg vår lokala gratistidning, inklusive en intervju med Martin Steffen, ordförande i Hjärups Hem och Skola-avdelning. Och som synes tillika ansvarig för min lokala PR-avdelning. Artikelserien kallas "Röda tråden" och går ut på att varje intervjuobjekt får välja ut nästa person som han eller hon tycker bör uppmärksammas och dessutom skicka vidare en fråga. Och Martin valde alltså att skicka vidare till mig.

Jag gillar särskilt att frågan är formulerad som "när" min bok blir film och inte "om". Mitt livs första författarintervju genomfördes igår och kommer ut i nästa nummer av tidningen den 22 februari. Vad jag svarade på frågan tänker jag inte avslöja i förväg, men en liten ledtråd till huvudrollsinnehavaren kan jag ändå ge. Tänk på den bästa tv-serie som just nu visas i svensk tv. Och tänk på en skådespelare med branschens coolaste namn. Mer säger jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar