måndag 27 februari 2012

Vadå, ska folk läsa min bok alltså?

När man har suttit djupt inne i redigeringsdimman så länge är det lätt att glömma att det någonstans i fjärran finns vilt främmande människor som kommer att läsa eländet. Och som faktiskt redan väntar på att få göra det. Tills man rätt vad det är blir påmind om det, och blir en liten aning nervös.

Häromdagen berättade min förläggare om en branschtillställning hon varit på och sa: "Och vet du att sen kom xxxxxx (känd kulturpersonlighet och programledare) fram till mig och sa att den där Jenny Milewski verkar spännande, den boken ser man ju verkligen fram emot! Roligt, va?" Jo, roligt. Men läskigt.

I samma veva hittade jag detta på Facebook:


Och detta på Litteraturmagazinet.se (i den gröna rutan bredvid bokusreklamen):


Jag hoppas verkligen att jag inte gör dem besvikna.

2 kommentarer:

  1. Ohhh, så roligt - nu börjar det röra på sig! Glöm inte bort dina gamla vänner när litteraturcelebriteterna börjar rycka i dig. Puss på dig.

    SvaraRadera