söndag 1 april 2012

Den är här nu



I torsdags kunde jag äntligen åka till Ica i Staffanstorp och hämta två tunga kartonger från Förlagssystem. Med mina Skalpelldansar i! Fram till dess hade jag fått nöja mig med att dammsuga nätet efter bilder från folk som dokumenterat sina recensionsexemplar och förtvivlat försökt bedöma tryckkvalitet och tjocklek utifrån korniga mobilfoton (eller i värsta fall Instagram).

Jag hade inte behövt vara nervös. Den blev precis så fin som jag hade hoppats, den partiella lacken på omslaget glittrar vackert i vårljuset från fönstren och att välja vit väv istället för röd var ett utmärkt beslut. Och tjock blev den dessutom! Det är nämligen min största noja med skrivandet, som copy är jag ju van vid att fatta mig kort och varje extra sida i romanskrivandet känns som en seger över min egen bristande kvantitetskompetens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar